Günümüzde, web sitenize daha fazla trafik çekmek istemenin bir sonucu olarak SEO’da birçok hata yapılmaktadır. Sebep bazen SEO’nun nasıl çalıştığının yanlış anlaşılması olabilir veya bazı durumlarda çok hızlı gelişme arzusu (ki bu konu söz konusu olduğunda yapılamaz) sözde belayı da beraberinde getirir.
Birdenbire oluyor, herhangi bir uyarı yok ve tüm işler internetten yok oluyor. Web siteniz sorunsuz çalışıyor, ziyaretçi/abone ve paylaşım sayısı artıyor, sıralama oldukça yüksek ama bir gün hepsi yok oluyor.
Çok çaba ve zamanla inşa ettiğiniz imparatorluğunuz saniyeler içinde çökebilir. Bu gibi durumlar her gün oluyor. Cezalar manuel ve otomatik olarak ikiye ayrılır. Google, web sitesi içeriğini ve kalitesini 2000 yılından itibaren kontrol etmeye başladı. Google’ın ceza vermesinin ana nedeni, daha iyi kullanıcı deneyimi sağlamak istemeleridir.
Bu, daha iyi sonuçlar elde etmek ve arama platformlarını kullanarak kullanıcı yolculuğunu geliştirmek için adil bir pazar yeri sağlamak anlamına gelir. O zamandan beri, 2012’de bazı büyük değişiklikler yapan Penguin güncellemesi çıktı, bu nedenle optimize ediciler çalışma yöntemlerini düşünmek zorunda kaldı.
Penguen ve Panda cezaları, henüz duyurulmamış cezalar veya manuel ve algoritma cezaları ile ikiye ayrılır. Penguen cezaları genellikle aşırı optimizasyondan kaynaklanır ve Panda cezaları sitenin kalitesi ve kullanımı ile ilgilidir. Panda bir algoritma cezasıdır ve Penguen manuel bir cezadır. Bu, Google’ın manipülatif bir bağlantı etkinliği aradığı anlamına gelir. İnsanların bağlantı elde etmeye veya bağlantı metnini değiştirmeye çalıştığı ima edilir.
Bir web sitesi trafiğini artırmak için bağlantıları değiştirmenin birçok yolu vardır. Google cezaları, sitede yakın zamanda yapılan bazı çalışmalarla ilgilidir, ancak aslında yıllar önce yapılmış bir hata için olabilir. Önemli olan, tek bir sorun olsa bile web sitesi cezalandırılabilir, ancak genellikle birkaçının karışımıdır. Yeni başlayanlar ve aynı zamanda SEO uzmanları, tam olarak düşük kaliteli içeriği silmek için yapılmış yeni Google algoritmalarına giremezler. SEO’da her zaman en yeni teknolojilerle ilerleme halinde olmalısınız. Doğru strateji ve teknolojinin birleşimi sizi cezalardan kurtaracak. Bunlar en yaygın olanları…
Düşük kaliteli içerik yükleme-Google aramaları genellikle bir soruna yanıt veya çözüm arayan kişilere yöneliktir. Site, müşterilere miktar ve kalite vermelidir. Sayfadaki cevaplar insanların kullanabileceği cevaplar değilse, muhtemelen siteden çıkacaktır. Bu içerik başka bir siteden kopyalanan bir metne atıfta bulunduğundan, kazınmış içeriği kullanmak yalnızca size zarar verecektir. Birinin sorusunun cevabı doğrudan olmalı, anlaşılır cümlelerle açıklanmalı, ikiyüzlü olmamalıdır. Bir konu için doğru sayı nedir? Google tarafından en çok oy alan sayfalar yaklaşık 2000 kelime veya daha fazladır, ancak 3000’den fazla değildir.
İçerik sığsa, hikaye okuyucunun muhtemelen kendini bildiğini anlatıyorsa veya aynı metin diğer siteden yeni kopyalanmışsa, ceza alırsınız. Müşteriler/okuyucular, sitede bazı yararlı, harici bağlantılar, resimler ve/veya videolar olduğunda, belirli bir metnin ve sosyal paylaşımlar için düğmenin yazarının adını veya bunların sayısını sever.
Belirli bir sitede Google cezasına yol açacak anahtar kelimelerin çok tekrarı varsa. Google, müşterilerin olumsuz deneyime sahip olacağından, anahtar kelimelerin toplu olarak tekrarlanmasının site sıralamanızı etkileyeceğini açıkça söyledi. Eş anlamlı sözcükler bulmaya çalışın veya basitçe cümlenin başka bir bağlamını oluşturun. Çok sık olmamakla birlikte, yazarların yaratıcı olmak ve bunu göstermek istedikleri bazı durumlar vardır, bu nedenle kullandıkları kelimeler yalnızca site bağlantısını atlayan okuyucular için soyuttur.
Yazarlar da bazen sadece çok sayıda kelime elde etmek için aşırı yazmaya girerler, ancak ilk yaygın hatada açıkladığımız gibi, Google aynı anda hem nicelik hem de nitelikle ilgilidir. Kullanıcılar içerikten memnun kalmazlarsa Google tepki gösterecektir.
Bağlantı metni, mavi renkli bir bağlantı içindeki bir metni ifade eder. Google, bu metin arasında herhangi bir olası yasak eylemi veya hatayı arayacaktır. Bağlantı metninde kullanılan kelimelerin belirli bir konuya huni olması gerekir, bu nedenle metnin açıkça, doğrudan tanımlandığından emin olmak çok önemlidir. Kullanılan kelimeler çok genel, bulanık ve birçok konu ile ilgiliyse, daraltmalısınız, yoksa Google saklambaç oynamaya çalıştığınızı anlar ve sizi cezalandırır. Alakasız kaynaklar ve bağlantılar-Bir site oluştururken, sahipler ana tema/konu hakkında net olmalıdır.
Bir uzmanlık alanına girseniz bile, ana konudan biraz farklı ama aynı zamanda onunla ilgili bir şey olabilir. Ayrıca, ilgili sayfalara yönlendirildiklerinden emin olarak diğer bazı yakın kaynakları koymak da iyidir. Başka bir durumda, Google bu bağlantıların ücretli olduğunu veya yüklediğiniz bir programın bunları sitenin kendisine koyduğunu düşünecektir. Ayrıca, birbirinizi tanıtmak için diğer sitelerle bir tür ortaklık teklif edilmesi ihtimali de yüksektir, ancak bu sadece size sorun getirebilir. Bununla ilgili ne yapabilirsin? Anlaştığınız SEO ajansı, bir promosyon için iletişime geçebilecekleri bir iletişim ağına sahiptir.
İyi, kaliteli sitelere ve güvenilir kişilere ihtiyacınız var. Bu siteler genellikle sizinkinden daha iyi olmalıdır, ancak bunun sizi şaşırtmasına izin vermeyin. Zayıf siteler fazla güvenilirlik göstermez ve başlangıç için gerekli olan budur. Her sitede düşük kaliteli bağlantılar bulunur ve bunların yüzdesi %75 veya daha fazla olmamalıdır, ancak mümkünse %5-10’a indirmek SEO optimizasyonu hala geliştirilmemiş ve hafife alınmış bir şeydir. tamamen zıt gibi görünüyorsa. Kim bu stratejiyi uygulayarak daha erken başlarsa o kadar iyi. Mesele, kazancınızı en iyi şekilde etkileyecek olan, uzun süre Google’ın ortağı olmaktır.
Kullanıcılar siteye girerken tıkladıkları bir şeyi görmek isterler. Tıklama yalnızca başka bir sayfaya yönlendirilecekse, onlara olumsuz bir deneyim verir. Bu, Google tarafından asla göz ardı edilmeyecek çok yaygın bir hatadır. Çok fazla reklam veya afiş dikkati metinden uzaklaştırır, bu nedenle bunları bolca yerleştirmeyi atlamanız önerilir. Çoğu zaman bazı bağlantıların kopması olur. Web sitenizdeki bağlantı ile takip etmeye çalışın.
Çok fazla bağlantı koymak, web sitesi ziyaretçileri için sağlam ve çekici görünmeyebilir. Halihazırda Google tarafından cezalandırılmış sitelere dikkat edin. Bunları mümkün olan en kısa sürede kaldırmalısınız.
Kullanıcılar yalnızca bir site bağlantısını tıklayıp ardından ayrılırsa, buna hemen çıkma oranı denir. Google, kullanıcıların web sitelerinde geçirdikleri süreyi takip eder. %50’den yüksek hemen çıkma oranı her zaman bir ceza getirir. Bu hikaye düşük kaliteli içerikle ilgilidir. İnsanlar aradıklarını bulamazlarsa siteden çok hızlı bir şekilde çıkarlar. Kullanıcıların belirli bir konudaki cevabı tahmin ettiği ortalama süre yaklaşık 30 saniyedir. Bu, bir web sitesinin müşterileri çok hızlı çekmesi gerektiği anlamına gelir. Aksi takdirde, Google, ziyaretin ortalama süresinin 30 saniye veya daha az olduğunu fark edecek ve bu, sitenin kaybolmasına neden olacaktır.
Amaç, sitenize tekrar tekrar gelecek kaliteli kullanıcıları çekmek. İnsanlar ne kadar çok ziyaret ederse, bir şeyler satın alma olasılıkları daha yüksek olur. Onlara site bağlantınızı tekrar tıklamaları için bir neden verin.
İntihal içeriği, kullanıcıların hemen hemen aynı bilgileri buldukları ve yanıtın bulanık olduğu için siteden bu kadar çabuk çıkmasının bir nedenidir. Aynı içeriğin internette bir yerde bulunup bulunmadığını gösteren CopyScape gibi yardımcı araçları kullanmayı deneyin. Daha fazla ziyaretçi çekmek ve gerçekte kalmalarını sağlamak için içeriğin benzersiz olması gerekir.
Web sitenizde yeni uygulama kullanmak, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunar. Herkes, örneğin, profesyonellik izlenimi veren güzel ve kaliteli tasarım ve grafikleri görmekten hoşlanır. Bir sitenin hem masaüstü hem de mobil versiyonuna sahip olmak da büyük bir artı. Bu, web sitenizin sıralamalarını etkiler, bu nedenle sıralama düşerse bazen cezaya neden olabilir. Yavaş web siteleri her zaman çok düşük sıralandığından, önemli faktör web sitesi hızıdır. Ziyaretçiler sitenin birkaç saniye içinde yüklenmesini bekleyecek ve bu olmazsa, yüklemeden önce bile sayfadan çıkacaktır.
Google’ın da aynı beklentileri var. Sayfanın en hızlı yüklenmesi bir saniyeden az ve en yavaşı 4 veya daha fazla saniyedir. Mobil kullanıcılar, bir sayfanın yüklenmesi için 10 saniyeye kadar beklemeye hazırdır. Sitenin hızlı çalışması için ne yapabilirsiniz? HTML, CSS ve JavaScript’i küçültün, sayfa yönlendirmesinden kaçının, görünür içeriği öncelik haline getirin.
2017’de Google, siteleri güvensiz olarak etiketlemeye başladı. Bir siteye girerken, güvenli olup olmadığı ve riski size ait olmak üzere girdiğiniz konusunda bilgilendirileceksiniz. Tabii ki, güvenli web sayfaları daha iyi sıralamalara sahiptir. Örneğin, HTTP sayfaları oldukça hızlı yüklenen HTTPS’den farklı olarak güvenli değil olarak etiketlenir. Genel web sitelerinin %40’ını oluşturuyorlar.
Google sıralamasının bir manipülasyonudur, bu nedenle sayfa gerçekte olduğundan daha yüksek görünür. Bu, ciddi bir hata olarak kabul edilen kısa vadeli bir çözümdür ve telafisi çok zor veya neredeyse imkansız olan bir Google cezasına yol açacaktır. Bu black hat SEO ajansları genellikle hizmetlerini sunan e-postalar gönderir, bu yüzden dikkatli olmanız gerekir.
Ceza almaktan nasıl kaçınılacağına dair bazı ipuçları ve yardımcı olabilecek SEO teknikleri: Pazarlama için ekiple iletişime geçin. Belki hemen tepki verebilir ve sorunu çözebilirler. Google Web Yöneticisi Aracı sizin arkadaşınızdır. Bilmediğiniz bazı site hataları olup olmadığını kontrol etmek için kullanın. Bu hatalar, sitenin Google aramalarında çıkmasını engellediği için site için büyük bir tehdit olabilir.
Ceza ile sonuçlanabilecek sorunlar, %80 oranında insan hatasından kaynaklanmaktadır. Bunlara bazı örnekler: sürekli olarak denetlenmesi gereken eklentilerin bakımının yapılmaması, sitenizdeki resimlerde ALT etiketleri eksik olabilir ve aramalar için optimize edilmemiş olabilir, her zaman web sitesi görünürlüğünü ve sayfa başlıklarını kontrol edin. Birkaç site aynı barındırma sağlayıcısına sahipse, bazen bu sitelerin tümü aynı IP adresini paylaşabilir. Diğer siteler bu durumdan yararlanmaya çalışabilir, bu nedenle bunun zaman zaman izlendiğinden emin olun.
En iyi SEO stratejilerinden birini seçmek ve ona bağlı kalmak çok önemlidir. Ama dikkat et! SEO ekipmanlarını işe almak, her zaman hatalardan kaçınmak anlamına gelmez. Bazı SEO ajansları, ne yaptıklarını bile bilmeden web sitenizi çıkmaza sokacaktır. SEO ajansı size yardımcı olabilir veya sizi mahvedebilir. Güvenilir ve birinci sınıf olanı bulmak için biraz daha fazla araştırma yapmak için tembel olmayın. Ödüller ve üyelikler, kullanıcılara sitenin güvenilir olduğuna ve şiddetle tavsiye edildiğine dair bir mesaj göndermeye katkıda bulunur. Zaman zaman biraz inceleme harika olurdu. Kullanıcılar, diğer kullanıcıların incelemelerini ve izlenimlerini görmek ister.
%70’e varan bir kısmı, incelemeler dışında bir siteye güvenmeye ikna oluyor. Tüm bunları okurken, siteyi korumak neredeyse imkansız gibi görünüyor. Farkına bile varmadan gerçekleşebilecek birçok yakalama var, cezaların tam olarak nasıl gerçekleştiği. En iyi tavsiye nedir? Google’ı ve sıralama algoritmasını oynamamaya çalışın. Bebek adımları atın, kaliteli içerik yayınlayın ve siteye alakalı ve çalışan bağlantılar koyun. Ayrıca, CognitiveSEO, URL Profiler, Scrape Box gibi bazı SEO araçlarını kullanmak veya SEO uzmanı kiralamak harika olurdu. Biraz aceleniz varsa, bazı değerleri ücretsiz vererek site sıralamanızı yükseltmeyi deneyin.
Sonuç harika bir kaynak haline gelecekti. Daha fazla ziyaretçi, potansiyel müşteri çekecek. Öneriler hala günlük yaşamda işlev görmektedir. Ayrıca ücretsiz tavsiye vermeyi deneyin. Belki bu size hemen müşteri kazandırmaz ama işi gerçekten bilen biri olarak takdir edilirsiniz. İnsanlar sitenizi konuşmaya ve ziyaret etmeye başlarsa, Google bir nedenden dolayı sitenin popüler hale geldiğini ve sözde kullanıcılara aradıklarını verdiğini fark edecektir.
Sitenizi kısa sürede en iyilerden biri olarak sıralayacaktır. Google da onu güvenilir site olarak etiketleyecektir. Ancak bazı web siteleri bu şekilde de oyun oynamayı deniyor. İçeriği tamamen Google’a ücretsiz olarak görünür hale getirirler, ancak diğer tarafta kullanıcılara kilitli olarak görünür. Kullanıcının kayıt, giriş, abonelik veya benzeri işlemlerden geçmesi Google kurallarına aykırıdır ve cezaya neden olur.
** Peki ya rekabet? Rakiplerinizin ne yaptığını, hangi stratejileri kullandıklarını biliyor musunuz?**
Muhtemelen hepiniz aynı sorunları yaşıyorsunuz veya onlardan öğrenebilirsiniz. Biraz araştırın veya harika çalışan gelişmiş yazılımlarıyla bunu yapması için bir SEO ajansıyla bağlantı kurun. Önemli olan her rakipten en iyisini alıp sitenize uygulamaktır. Bu tür çözümler, kapsamlı ve her şey dahil bir yaklaşım olduğu için birinci sınıftır.
Sıkı çalışmanın ödülü peşini bırakmaz. İşte küçük bir hile… Gökdelen tekniği deniyor. Mümkün olan en iyi makaleyi yazın, ardından SEO araçlarıyla aynı veya benzer bağlantıları arayan kişileri bulmaya çalışın. Ardından, kaliteli ve faydalı içerik sunarken sitenize girme önerileri ile onlarla iletişime geçin. Yaratıcılık dahil bazı araştırmalar yapmaktan geri kalmayın. Mesele şu ki, kullanıcılar bazen gerçekte ne istediklerini bilemezler, ancak aynı zamanda farkında olmadıkları bazı sorunlar yaşarlar. Araziye çıkın ve onlarla konuşun, cevapları, fikirleri yazın, sorunları aktif olarak arayın. Hikaye ürünü satacak. Bu, benzersiz içerik yayınlamanın harika bir yoludur.
Araştırmanın sonuçlarını karşılaştırın ve bazı cevaplar olup olmadığını Google’da kontrol edin. Kayıplarsa, gizli bir hazineye dair bir ipucunuz var demektir.
Yeterince sabırlıysanız ve sitenizde olup bitenleri her zaman takip ederseniz, tüm bunlar çok basit hale gelebilir. İzleme, ziyaretçilerin konumları, yeni ve eskilerin sayısı, sitede geçirilen ortalama süre, başka sitelerden gelenler, çıkış ve hemen çıkma oranları hakkında verileri bilmek anlamına gelir. Ancak, bazen tüm bu SEO stratejilerini uyguladıktan ve hatalardan kaçındıktan sonra sonuçlar yine de izlenecektir. Bu, pazarlama kanalını, hedef kitleyi ve iş hedeflerini uyumlu hale getirmenin yanlış yolunun bir işaretidir.
Bu panik yapmak için bir neden değil, doğru SEO kampanyasıyla birlikte stratejilerin yeniden tasarlanması yakında karşılığını verecektir. Ana hedef, sürdürülebilir, uzun vadeli web varlığıdır.