Artık bekleyemeyiz! Paylaşacak harika haberlerimiz var ve bunu duyduğunuzda bizim kadar heyecanlanacağınıza inanıyoruz.
2 yıla yakın özel betadan sonra IPv6 teklifimizi herkese açık hale getirmeye hazırız.
IPv6, yeni nesil IP’dir, İnternet’in temel aldığı mevcut yaygın olarak kullanılan IP protokolüne IPv4 denir. IPv4 (IP sürüm 4) hepimizin alışık olduğu IP adresidir ve her basamağın 0 ile 255 arasında bir sayı olduğu tanıdık bir A.B.C.D biçimine sahiptir. Örneğin, 192.168.0.122 bir IPv4’tür.
IPv6 diğer ellerde tamamen farklı bir formata sahiptir:
Bir IPv6 adresi, her biri 16 biti temsil eden (iki sekizli, bazen “altılı” olarak da adlandırılan bir grup) dört onaltılık basamaktan oluşan sekiz grup olarak temsil edilir. Gruplar iki nokta üst üste (:) ile ayrılır. IPv6 adresine bir örnek: 2001:0db8:85a3:0000:0000:8a2e:0370:7334
İnternet, IPv4 ile iyi çalışıyor gibi görünüyor, öyleyse neden IPv6’ya ihtiyacımız var ve daha da önemlisi SEO amaçları için neden buna ihtiyacımız var?
Bu sorunun cevabı, her protokolde mevcut olan IP sayısına bağlıdır. IPv4 için IP havuzu 32 bitlik (232) uzunluğundan gelir ve 4.294.967,296 IPv4 adresi içerir. IPv6 adres alanı 128 bit (228) boyutundadır ve 340.282.366.920.938.463.463.374.607.431.768.211.456 IPv6 adresi içerir.
IPv4’ümüz bitiyor ve IPv6 havuzu büyük ölçüde artıracak.
SEO uzmanlarının cephaneliğimizde neden IPv6’ya ihtiyacı var?
Bu soru daha karmaşıktır ve daha önce o kadar iyi tartışılmamıştır. Gelecek yazılarda bunu açıklamamız gerekecek ama şimdi bu sebeplerden bazılarına kısaca değinelim.
Google, IPv6’ya sahip ziyaretçilerden gelen aramalar için IPv6 adres artışı sağlayabilir (yalnızca ABD’de bu, ziyaretçilerin %30’undan fazlasıdır)
Alexa 1 milyon listesindeki en iyi 10.000 sitenin çoğu IPv6’da mevcuttur (Google, youtube, Netflix vb.). Site büyük bir şirket tarafından yönetiliyorsa, bir web sitesinin hem IPv4 hem de IPv6’da olma şansı yüksektir. Öte yandan, tüm SPAM web siteleri ve içerik çiftlikleri yalnızca IPv4’tedir. Google AI, IPv6’yı bir kalite faktörü olarak görür.
Yukarıdaki nedenden dolayı, Google deindexing’in yalnızca tek IPv4’teki etki alanlarını etkilediği görülüyor.
IPv6’yı biriktirme listelerimizde ve ana sitelerimizde etkinleştirmek kendi deneyimlerimize göre SEO sıralamamızı iyileştirdi.
Google, tüm bulut tekliflerinde IPv6’yı etkinleştirmiştir. Google’ın önümüzdeki yıllarda, SSL için benzer bir duyuru yaptıkları gibi IPv6’yı da bir sıralama faktörü olarak kamuoyuna duyurmasını bekliyoruz. Uzun süredir IPv6’da olan web siteleri bu sıralama faktöründen en çok keyif alacaklardır.
SEO barındırma hizmetimizin en kritik yönlerinden biri, ağ ayak izinizi gizleme girişimimizdir.
IP’nin yeni formatı ve IPv6’daki alt ağların eksikliği ve IP’nin her veri merkezine tahsis boyutu göz önüne alındığında, bu yeni IP ortamında SEO alt ağlarını (A, B ve C) tanımlamak için yeni bir mekanizma bulmamız gerekti. .
Farklı IPv6 sınıflarını şu şekilde tanımlıyoruz:
Yukarıdaki tanımları nasıl oluşturduğumuz ve IPv6 adres sınıfları arasında nasıl ayrım yapacağınız hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz:
buradan okuyabileceğiniz bu teklifin basın bülteni de ilginizi çekebilir.