Bir şirkette çalışmak, World Wide Web üzerine isim yapmaya çalışmak sadece çok karmaşık değil: karışığın da ötesinde, özellikle de patronunuz yada müşteriniz size endüstriyi ünlü yapma gururunu vermiş ise. "Söylemesi kolay yapması zor." sözünü duymuşsunuzdur. Kurumunuzun yüksek mevkilerindeki kişiler için size atanmış olan bir iş basit bir terfidir.
Google, Yahoo ve Bing için yapmak istedikleri şey şirketin web sitesinin ismini müşteri bir şeyler aradığında arama sonuçlarında ilk sıraya getirmektir. Çoğunlukla onların, online kampanyaları arama çubuğundaki anahtar kelimelerden çok daha fazlası olduğunu anlamalarını dilersiniz.
Muhtemelen öyle bir durumdasınızdır ki stresten dolayı saçınızı başınızı yoluyorsunuzdur. Derin bir nefes alın. Herkesten, müşterinizden veya patronunuzdan SEO karmaşasını anlamasını bekleyemezsiniz. Onları suçlayamazsınız, yönetmeleri gereken bir şirketleri vardır ve link building karmaşasının ne olduğunu bilmek istemiyorlardır.
Eğer link building meselesinin temelini basit ve onların anlayabileceği şekilde açıklayabilirseniz bu herkes için kolay olacaktır. Ayrıca patronunuza bu makaleyi okuması için bir mesaj bırakabilirsiniz.
1. Link'ler zorunludur. Her ne kadar insan link building işinin öldüğünü söylerse söylesin, asla haklı olamazlar. Bing,Yahoo ve Google gibi arama motorları sonuçları sıralandırmak için linklere güvenirler. Ama bu şu anlama da gelmiyor; link building şimdi eskiden olduğu anlama gelmiyor. Zaman değişti ve geleneksel rehber listesinden daha sosyal bir blog içerik yazımına geçtik. Geleneksel yada diğeri, insanlar bir şey bulmak istedikleri zaman arama motorlarını kullanacaklar ve linklerden faydalanacaklardır.
2. Üzgünüz, size tam sayı veremiyoruz,lütfen daha sonra tekrar deneyin. NO.1 için ne kadar link almanız gerekiyor. 100 yeterli olur mu? Bilmiyoruz. Zirveye çıkmak için tam olarak ne kadar gerektiğini bilmenin bir yolunu bilmiyoruz. Arama motoru algoritması hakkında spesifik bilgi elimize yanlışlıkla konulmadığı sürece, linklerin kalitesinin miktardan daha önemli olduğunu bilmemiz yeterlidir. Bir çok faktöe bunlarda sıfırlanmış olmalıdır: kaydettiğiniz efor, seçtiğiniz anahtar kelimeler ve Google'nin modu, şunu kastediyorum, arama motorunun anahtar kelimeler hakkındaki tahminleri.
3. İyi içerik şişeden öylesine çıkmaz. Hayır, lütfen bir parmak şıplatması ile size aradığınız mükemmel içeriği verebileceğimizi düşünmeyin. Sizin ve muhtemel müşterileriniz için harika bir şekilde eşleşecek anahtar kelimeleri çok iyi düşünmek zorundayız. Saçma bir Facebook gönderisinin bile oluşturulmasının 15 dakika sürdüğünü hayal edin. Eğer daha büyük bir proje istiyorsanız, bu bizim için günler ve haftalar sürebilir. Telaş ile hareket etmiyoruz çünkü sadece kaliteli içerik sizi o büyük noktaya taşıyabilir. Bundan daha az olanlar faydasızdır...
4. Bir link haritası satın alamazsınız. Bizim gibi link üreticiler her zaman sıfırdan başlar. Müşteriler "Biraz link bul." gibi bir cümlelik komutlar verdiğinde bu bizim için biraz stresli olabilir. Sadece bir harita mükemmel içerikli mükemmel linki bulmamızda yardımcı olabilir, bu bizi çok mutlu eder. Ama hayır. Sözü geçen harita malesef yok ve çabalarımıza ve anahtar kelimelerimize güvenmek zorundayız.
5. Biz dilenci değiliz, seçiciyiz. Genel inancın tersine, bize link vermesi için ortalama bir Joe aramıyoruz. Cömertliklerinden bir şey vermedikleri sürece. Bu yüzden yaptığımız şey, "link kazanmak" için elimizden gelenin en iyisini yapmak. Bunu yapmanın en iyi yolu, No 3'e ulaşmak, yani iyi içerik. Eğer 50 kişi ile iletişime geçmek istersek, 50 tane link alacağımızın garantisi yoktur. Ama efor sarfederek sosyal yardımlardan elde edilmiş 1 link, yabancı bir link building şirketinden elde edilen 100 linkten çok daha iyidir.
6. Sabır erdemdir. Bu bir klişe olabilir ama doğrudur. Emeklerimizin sonucunu ne kadar alabiliriz bilmiyoruz. Sadece iyi içerik için gerekli olan zamanı düşünüyoruz. Size garanti edebileceğimiz şey, ne kadar sürerse sürsün (genellikle 4 aya kadar çıkabilir) sonuçlardır. Bunun doğasındadır; link buiding gerçekten çok yavaş bir süreçtir. Gerçekten şüpheye düşeceğiniz zamanlar olacak, harcanan para ve zaman meyvelerini verecek. Endişelenmeyin, genellikle beşinci ayda işler daha iyiye gitmeye başlıyor. Beklentiler oluşturmak hoştur.
7. Ara vermek yok. Spotlarınızın daha üzt sıralara çıkması konusunda kararlı olduğunuzda, link üretmeyi bırakacağınızı asla düşünmeyin. Eğer bunu yaparsanız, bütün emekleriniz boşa gider ve sıfırdan tekrar başlarsınız. Tekrar. Link-building sürekli bir süreçtir. Durdurmaya gücünüz yetmez. Eğer her hangi bir nedenle durdurursanız, bir ay kadar sabit kalabilirsiniz ama sadece bir önceki çalışmalarınızdan gelen iz öğeleri nedeniyle.Hiç bir şey yapmamak sizi hiç bir yere götürmez.
İşte bu bir özet. SEO çetrefilli bir bilgidir. Herkes düzgün bir şekilde üstesinden gelemez. CMO'nuz, müşteriniz, veya müşterinin patronu size çok sıkı bir süre verirse çünkü onlar sizin bütün dünya işlerine atandığınızı düşünürler. Sakin kalın. Çılgın bir moda girmeyin. Endişeli olan tarafa kibarca yaklaşın ve SEO ve link building işinin asla kolay olmadığından onlara bahsedin. Onlara paralarının ve zamanlarının karşılığını alacaklarının garantisini verin.Bu şekilde takım ruhu oluşur ve uyuşmazlıklardan kaçınılır.