Modern bir SEO Hosting çözümünün en önemli yönlerinden biri DNS sunucusu imkanıdır. Kötü bir DNS uygulama stratejisi hem ayak izine dönüşebilir hem de web sitesini yavaşlatabilir. Diğer yandan, doğru ve düzgün planlanmış bir yaklaşım, fazlalık sağlar ve bir çözüm olarak görünmelidir. Google'ın gözünde kurumsal düzeyde mimari tasarım.
Her SEO Hosting paketi ile ücretsiz olarak gelen, iki genel kategoriye ayrılmış DNS sunucusu teklifi vardır:
Bu, bugüne kadarki en basit seçenektir. Her yeni siparişte ve hoş geldiniz e-postasının bir parçası olarak, müşterilerimiz 2 ila 5 DNS farklı sunucunun ayrıntılarını alır. Listelenen her DNS sunucusu, farklı bir veri merkezinden ve tamamen farklı coğrafyadandır (ABD, Avrupa ve ...). Farklı DC'lerden DNS sunucularına sahip olmak 2 şekilde yardımcı olur:
Daha ileri düzey kullanıcılarımız için, 3 DNS sunucusu daha sağlayan bir şirket içi WHM eklentisi geliştirdik. seçenekler. Bu eklenti her WHM bayi hesabının "Akıllı SEO Hosting" bölümü altında mevcuttur. Ekran görüntüsünde gösterildiği gibi, bu bölüm üstten ikinci bölüm ve "SEO DNS Yöneticisi" menü öğelerinden biridir. Bu eklentiye erişmek için öncelikle "Akıllı SEO Hosting" in olduğundan emin olmamız gerekiyor. bölüm genişletilir ve ardından menü öğesine tıklayın. Basit arayüzün 2 ana bölümü vardır. En sol tarafta, altındaki tüm alan adlarının bir listesi vardır. mevcut bayi hesabı. Sağ tarafta 3 farklı kullanılabilir DNS stratejisi vardır. Yani "3. Taraf DNS Sunucuları", "Kendi IP'si" ve "Kişisel/Adanmış DNS Sunucuları". Mevcut bir etki alanı satıcısı için yeni bir DNS sunucusu kurmak için, kendi listesinden bir etki alanı seçmelidir. etki alanları ve sayfanın sağ kısmındaki stratejilerden birini uygulayın.
Bu strateji, 3. taraf DNS sunucularının listesine erişim sağlar. Bu sunucular SEO ile herhangi bir isim paylaşmaz ne de SEO Barındırma ve tümü özel DNS sunucularıdır. Yani sadece bu DNS sunucularının IP adresleri değil sadece DNS sunucuları için kullanılır. Bu alan adları da yalnızca DNS sunucuları olarak kullanılır. Bu seçeneği uygulamak çok kolaydır. Bir alan adı seçtikten sonra bir bayi, aşağıdakilerden bir 3. taraf DNS sunucusu seçer: DNS sunucu sağlayıcılarının listesi (5 farklı sağlayıcı) ve uygula düğmesine tıklanır. Eklenti daha sonra DNS bölgesini günceller ve son değişikliklerin nasıl yapılacağına dair basit talimatlar sağlar. etki alanı kayıt şirketi ile. Bu seçenek, ad sunucularını alan adlarına kaydettirmek istemeyen müşteriler arasında çok popülerdir. kayıt memurları.
Bu, müşterimizin kullanabileceği ikinci stratejidir ve birçok SEO aracısı arasında çok popülerdir. arkasındaki fikir bu yaklaşım çok basittir. Bayi, ns1.adınız.com ve ns2.adınız.com'a ve bunun için kullanılan IP'ye sahip olur. her iki ad sunucusu da alan adına (alaniniz.com) atanan IP'dir. Bu yaklaşımın arkasındaki fikir basittir: Google'a ne kadar az bilgi verirseniz, herhangi bir ayak izi. Tüm Google'ın bir alan adı ile ilgilenen tek bir IP'si olduğunda, teknik olarak Google'ın bir grafik oluşturmasının bir yolu yoktur. PBN'nin fotoğrafı. Resimde gösterildiği gibi, bu stratejiyi uygulamak için bir bayinin ikinci seçeneği seçmesi gerekir. sağ paneller ve ardından uygula düğmesine tıklayın. Ardından sistem, etki alanı kayıt şirketi arabirimi aracılığıyla yapılması gereken eylemlerin bir listesini sağlar. Yani, bayinin önce ad sunucularını (ns1.alanadiniz.com ve ns2.alanadiniz.com) kaydettirmesi ve ardından etki alanının ad sunucularını yeni kayıtlı ad sunucularıyla değiştirin. Ad sunucularının nasıl kaydettirileceği ile ilgili talimatları içeren listeyi burada görebilirsiniz. Bu yaklaşım en iyi gizliliği sağlar (ki bu onu yaygın bir seçenek yapar) ama aynı zamanda tek IP, tek başarısızlık noktası olabilir.
Son strateji, önceki 2 stratejiyi genişletir. Burada bayilerimiz 2 farklı ve ücretsiz olarak sağlanan özel DNS IP'leri listesinden ayrılmış DNS sunucusu IP'leri. Bayilerimiz bu stratejiyi kullanarak 2 ayrı DNS sunucusu oluşturur (ns1.alanadiniz.com ve ns2.alanadiniz.com) ve her ad sunucusu için 2 farklı IP seçebilir. 2 farklı IP'ye sahip olmak, tek hata noktası sorununu azaltırken, ayak izi bırakmayan bir yaklaşım sağlar. IP'ler yalnızca özel sunucu IP'leri olarak kullanılır.